Životopis
Kariéra Sébastiena Loeba začala v roce 1995 za volantem Peugeotu 106. Od sezóny 1997 doplnil bývalého gymnastu monacký spolujezdec Daniel Elena a tito dva spolu vytvořili neporazitelný tým.
Rok 1998 přinesl přestup ke značce Citroën, se kterou Loeb spojil celou svou budoucnost. A udělal dobře. S Citroënem Saxo Kit Car se v roce 1999 poprvé objevil na startu soutěží světového šampionátu. Na Korsice i na San Remu dokonce vyhrál skupinu A6. Premiéra se speciálem WRC se dostavila o rok později, když Seb dostal dvě šance od Toyoty.
Startů na mistrovství světa přibývalo a Loeb opanoval sezónu 2001 v kategorii S1600. V jejím průběhu navíc prvně okusil Xsaru WRC a hned s ní skončil na San Remu druhý. Alsasan se tak dostal do továrního týmu Citroën, ve kterém se v roce 2002 oťukal, aby mohl o rok později bojovat o mistrovský titul. Ten mu sice vyfoukl Petter Solberg, ale Loebova doba měla teprve přijít.
Sezóna 2004 znamenala první korunu šampióna. Od té doby Sébastien světovým tratím vládne způsobem naprosto nevídaným. Na své konto si připsal nejvíce vyhraných soutěží v historii a to jeho kariéra zdaleka nekončí. Rok 2006 přinesl i v barvách soukromého týmu (byť s tovární podporou Citroënu) Kronos Racing zisk třetího titulu. Stalo se tak navzdory zranění, které Loeba donutilo vynechat poslední čtyři soutěže ročníku. Sezóna 2007 byla o poznání dramatičtější – Seb se dlouho pohyboval na druhé příčce šampionátu za Marcusem Grönholmem. Závěr roku ale vyšel lépe mu, a tak se stal počtvrté po sobě mistrem světa. To se zatím podařilo pouze Tommimu Mäkinenovi.
Loeb je známý zejména svou tichou a skromnou povahou. Za volantem si počíná velmi chladnokrevně a pokud zjistí, že na soupeře nestačí, neriskuje nehodu. Jezdeckých chyb se dopouští jen velmi zřídka.