Citroën Sport Total WRT
Citroën vstoupil mezi elitu WRC na přelomu druhého a třetího tisíciletí. Už v roce 1999 dokazovala kitová verze Xsary, že dvojitý šíp má obrovský potenciál. Logickým krokem pak byl vývoj a testování Citroënu Xsara WRC, na němž se podílely takové hvězdy jako Philippe Bugalski, Jesus Puras, Carlos Sainz nebo Colin McRae.
V zákulisí, za volantem Citroënu Saxo, se navíc brousil jedinečný diamant jménem Sébastien Loeb. Francouz těžil ze zkušeností svých kolegů a velmi rychle se učil.
Prvním triumfem dnes už legendární Xsary WRC, bylo vítězství Jesuse Purase v Korsické rally 2001. Francouzská stáj tehdy byla v povědomí zapsána hlavně jako specialista na asfalt. Na stejném povrchu si premiérové prvenství připsal také Loeb – stalo se tak v Německu 2002. O rok později se Xsara WRC začala zlepšovat i na šotolině, která světovému šampionátu dominuje. Vítězství v Monte Carlu, Turecku, Německu a na San Remu zajistily Citroënu pohár konstruktérů.
Sezóny 2004 a 2005 pak jasně ovládl Sébastien Loeb, který těžil z fantastické rychlosti a hlavně bezvadné spolehlivosti Xsary WRC. Na kontě dvojitého šípu tedy přibyly dva tituly jak mezi jezdci tak mezi konstruktéry.
Narůstající náklady a hlavně nejistá budoucí podoba šampionátu ovšem vedla k odstoupení Citroënu ze seriálu mistrovství světa. Ne však na dlouho, na rok 2007 byl ohlášen plnohodnotný návrat a to s novým modelem C4 WRC. Mezitím, v sezóně 2006, zastupoval Citroën v šampionátu soukromý tým, Kronos Racing. Ten měl ovšem tovární podporu a k dispozici jezdeckou jedničku startovního pole, Seba Loeba. Belgičané sice odešli poraženi ze souboje o pohár konstruktérů, ale hlavní misi – zisk titulu pro Loeba – se jim splnit podařilo.
Tovární Citroën po letech odložil osvědčenou Xsaru a s C4 WRC se pokusil navázat na zlatou éru Loeba a Xsary. A céčtyřka na světovou scénu vstoupila vítězstvím v Rally Monte Carlo 2007. Sébastien s tímto vozem vyhrál ještě sedmkrát a zajistil si tak čtvrtý titul v řadě. Pohár konstruktérů však Francouzům utekl.